Her tørrer vi ikke af!

Her stiller vi bare stille og roligt til tørre. Det er det gennemgående spanske opvaskekoncept. Faktisk er køkkenet bygget til ikke at tørre af og stille på plads, men i stedet til at dryppe af/tørre helt af sig selv (lige over vasken vel og mærket!). Man kan jo spørge sig selv om, hvad grunden til at dette koncept har vundet stor indpas her i Spanien; dovenskab, travlhed, klogskab, sløseri…? Jeg ved det ikke, men jeg skal love for, at den her skabsindretning kommer bag på de fleste (danskere), når skabet bliver flået op den første gang.

spansk_opvaskestativ.png

Ham der vasker op her, sætter det bare det rene service op, som konceptet nu engang indbyder til. Min mor derimod var ikke helt så pjattet med ideen, hun ville nu helst tørre det hele af, og sætte det op på risten…

16 thoughts on “Her tørrer vi ikke af!

  1. Ja, hende mor synes det er noget mærkeligt noget, at sætte vådt porcelæn op i tørreskabet blandttidligere nyvasket og tørt porcelæn. Men sådan er det på spansk, siger Sergio! Og han er glad for det, for det er åebnbart ham der står for opvasken i hjemmet. Så er det hurtigere at ta’ et viskestykke og vupti, så er alt tørt.

  2. De har jo heller ikke helt samme problemer med grimme kalkpletter på glas og metal.

    Selv foretrækker jeg nu en opvaskemaskine….

    PS. Ofte har vi vasken ved vinduet i DK, har I lagt mærke til det?

  3. Sergio er fuld ud tilfreds med dette system, taenk hvis man ogsaa skulle til at toerre af… 😉

    Ella, ja – det er altsaa lidt smart (bare ikke til ‘store ting’) 😉

    Rikke, jeg foretraekker helt klart ogsaa en opvaskemaskine, men efter vi er flyttet, har vi nedgraderet paa den front.
    Som du ved staar man bare og glor ind i skabet her naar man vasker op, der ikke saa meget man kan foelge med i 😉

  4. Men hellere kigge ind i væggen og slippe for at tørre af. Lige mig; men heldigvis har jeg fået en opvaskemaskine, og den kan jeg lide 😉

  5. Her bruger jeg en blanding af stativ og at tørre af. Det går udemærket. Der hvor min opvaskemaskine evt. skulle stå, kommer vaskemaskinen nok istedet 😉 Der er ikke plads til begge og derudover har jeg mange gamle ting, som ikke kan komme i opvaskeren alligevel. Men smart nok jeres system synes jeg. Jeg kigger også ind i væggen.

  6. Marinanne, jeg ser du ogsaa er en af dem der kunne finde paa at oenske sig et opvaske-stativ-skab hvis det ikke lige var fordi du havde en opvasker…

    Deborah, at kigge ind i vaeggen er ikke saa galt. Saadan som vores koekken er indrettet foretraekker jeg ogsaa denne loesning. Hvis jeg skulle staa med retning af vinduet, ville jeg kunne kigge ind i en lille matteret rude, som vender ud til ‘patio’ lukket med gitter og matteret glas. Ikke just charmerende, saa hellere lade vaere med at toerre af og kigge ind i skabet naar man vasker op (man kan jo ikke det hele…) 😉

  7. Det var godt nok smart, ku være jeg sku foreslå manden en sådan løsning indtil opvaskeren en gang kom op. (vi har nemlig en opper stående i kælderne, på 5.år, vores bordplade skal nemlig rykkes i køkkenet for at der er plads, så nu agerer den bordben for en gyselig bordplade) Men sådan er der jo så meget når man ik selv er handy i det store:)

  8. Hvis ikke, jeg var den lykkelige ejer af en “vaskopmaskine”,
    så ville jeg også ønske mig sådan et skab. Jeg HADER, at vaske op. Mht., hvor vasken er placeret….. Så glor jeg lige over til naboen, hvis ikke der lige var en “sprosse” i vinduet, i min øjenhøjde. Ergo, jeg glor på en “sprosse”.
    Ha’ed godt dernede i det spanske !

  9. Hvor er det smart… Ikke alene slipper man for at tørre af, man stiller også på plads med det samme i én arbejdsgang.

    En opvaskemaskine, eller bedre: To (så man ikke skal sætte på plads) er selvfølgelig mest effektivt men også et stort dyrt skrummel.

  10. Måske skulle jeg forsøge at tage patent på den her innovative konstruktion i DK, og så bare starten importen til Dannevang i morgen. Jeg kan allerede fornemme, at der er salg i skidtet. Jeg øjner mange målgrupper deroppe… 😉

  11. Ja, det var da noget af et indlæg med masser af gode forslag til indretning af opvaskemaskiner eller tørreskabe, enten på spansk eller dansk. Måske er der penge at hente i DK på spanske tørreskabe.

  12. Det tror jeg faktisk godt der kunne være. Smagfuldt indbygget i “Snehvides køkken” eller hvad de allesammen hedder.

Skriv et svar

