Mål

I går skrev jeg under på mine arbejdsmæssige mål for dette år. Disse er inddelt i forskellige procentsatser, som tilsammen udgør hele min bonus. Det handler vel i bund og grund om, at hvis man passer sit arbejde, udfører sine arbejdsopgaver til normeret tid og firmaet opnår dets overordnede økonomiske mål, ja så får man en slat ekstra penge i januar.
På mit arbejde går man meget op i intern uddannelse, hvilket betyder at man underviser hinanden i ens personlige ekspertområde. Dette synes jeg uden tvivl er et godt koncept og en god måde at dele viden på. Men… Jeg er ikke ingeniør, slet ikke tæt på at være noget der læner sig der op ad, så i det lange løb er det vist begrænset, hvad jeg får ud af at blive undervist i teknologier jeg slet ikke vidst fandtes. Inden jeg skulle skrive under på målene, strikkede jeg hurtigt en sang sammen fra de varme lande om disse kursers relevans for mit vedkommende, hvilket resulterede i, at jeg har fået bevilliget et eksternt kursus i webdesign, som så selvfølgelig indgår i mine mål for dette år. Absolut god afslutning på en fredag!

I går aftes så Fernández og jeg Dare Devil (blev vist på TV). Jeg vil vove at påstå, at det er noget nær den dårligste film, som nogensinde er blevet produceret. Jeg kunne for engangs skyld godt holde mig vågen, men lagde mig til at sove i protest. De mange penge, som er blevet brugt på en sådan latterlig film, skulle hellere have været brugt på at mætte fattige børns sultne munde. Det var bare det, jeg ville sige…

2 thoughts on “Mål

Skriv et svar

