Ud af byen

Nu er det i princippet ikke mange barndaab, jeg har vaeret til i mit liv, men det jeg var til i weekenden gaar helt sikkert ikke i glemmebogen lige med det samme. Fredag eftermiddag startede Fernández og jeg ud paa den foerste langtur i den nye bólido, med Fernández bag rettet og mig som co-pilot (den som organiserede vejvisning, mobiltelefoner, slik, drikkevarer og musik + det loese). Fernández havde fundet en hjemmeside, hvor man kan se ved hvilke kilometertal fart-radarerne staar langs motorvejen, saa jeg havde ogsaa faaet tjansen med at holde oeje med dem oveni. Efter fire timer og 450 km ankom vi til Écija, hvor Fernández praktisk talt brugte hele fredag aften paa at vise bilen frem til alle der bare var det mindste interesseret – de heldige fik lov til at provekoere den…
Loerdag var der ikke tid til snue den, vi skulle nemlig vaere i kirken kl. 12.30 og inden da skulle der koebes gave, kroelles haar, besoege Abuela Lolitas soester og hvad har vi. Ceremonien i kirken var hurtigt overstaaet, og herefter var der fest i en kaempe lade ude paa landet. Jeg lyver ikke, hvis jeg siger, at vi var flere end 100 personer til barnedaab. Folk drak oel i massevis, og der blev spist jamón ibericó, gambas, ost, grillede sardiner og paella i lange baner. Til dessert var der appelsiner, men det var lige en smule for sundt for Fernández og jeg, og desuden havde jeg ikke lige lyst til at opleve mig selv rende rundt med appelsinfedtede og lugtende fingre (der var nemlig kun ét toilet til alle 100 og en vandhande med meget lidt tryk paa). Efter maden blev der sunget, klappet og danset mens der blev serveret alverdens drinks til fri afbenyttelse. Hen over aften havde vi faaet saa rigeligt af al ting, saa vi listede af lige inden koteletterne blev serveret. Resten af aftenen blev tilbragt i selskab med Fernández broedrene og derefter paa hovedet i seng…
Soendag var ren afslapning og frokosten blev indtaget sammen med hele Fernández klanen i ‘klubben’ et bette sted ude paa landet, hvor man kan spille tennis, svoemme i poolen osv. Herefter drog vi til Madrid for at goere klar til naeste punkt paa dagsordenen; Hr. og Fru Fisker ankommer nemlig om faa dage, saa der skal vist lige fjernes en nullermand eller to og fyldes lidt i koeleskabet.

3 thoughts on “Ud af byen

  1. Hej ven

    Ville lige hilse og sige go´ fornøjelse med besøg hjemmefra i kommende weekend (Er det Grethe eller Henning, der fylder år undervejs? Grethe, ikk..?) Håber, det bliver bare halvt så fantastisk, som da Ane Stine var på besøg (Bare jeg aldrig bliver væk i Madrids gader!)

    Lige til en orientering, så skal min kusine Luna (…du ved)og min moster+onkel sørme også ind og se landskamp! Verden er lille, så hils endelig hjemmefra i tilfælde af sammenstød 🙂

    Knus

  2. Det var noget af en barnedåb. Jeg skal til en den 1. april, men det bliver mere stille og roligt 😉 det er jo en søndag morgen. Men jeg ville nok ønske at det var mere som den barnedåb I var til, med alle de øl, uhmm…

  3. Signe, jeg holder lige oeje med Luna – kender hende jo fra TV ;-). Efter vi er flyttet har jeg ikke haft gratis minutter, saa derfor har telefonen vaeret stille saa laenge, sorry. Jeg kontakter dig lige ang. besoeg osv. inden laenge…

    Marianne, festen her var nok lidt mere spaendt op til lir da det jo var loerdag eftermiddag. Soendag formiddag er ikke lige der man taenker paa fest, fis, farver og masser af oel… maaske naermere et rundstykke og et stort glas friskpresset juice 😉

Skriv et svar

