Hos notaren

notar_round.jpgJeg har oplevet noget meget surrealistisk her i eftermiddag. I forbindelse med depositummet og kontrakten paa vores nye lejlighed var det noedvendigt med et visit hos notaren, som vi var blevet henvist til via banken. Notarens kontor ligger i et meget eksklusvit kvarter fyldt med gamle, imponerende bygninger indeholdende store herskabslejligheder og detaljerede trappeopgange. Vi ankom og blev vist ind til notaren, og det var her jeg naermest foelte, at jeg traadte ind i et afsnit af kroenikken eller noget i den retning. Det var et stort kontor beklaedt med trae, med et langt moedebord med tilhoerende stole. Helt nede for enden af lokalet bag et chesterfield skrivebord sidder notaren, og kigger ud over sine halvbriller med en rygende cigaret liggende i askebaegeret. Jeg troede et kort oejeblik, at vi befandt os i et parallelt univers eller var roeget omtent 50 aar tilbage i tiden. Men det viste sig dog kun at vaere, hvad jeg formoder er et ‘notar image’.

Da vi igen kom ud paa gaden, siger Fernández med et smil paa laeben:

Did you see that notario?

Jeg formoder vi begge har taenkt det samme…

Skriv et svar

