Power shopping og hundehvalpe

I går stod hele dagen på shopping, først fem timer i det lokale indkøbscenter, og derefter yderligere fire timer inde i centrum for mit vedkommende. Fernández stod af toget efter de fem timer, hvilket er fuldt ud forståeligt. Men jeg skulle selvfølgelig lige videre og se, om det jeg ledte efter fandtes til billige penge andetsteds. Det gjorde det ikke, men jeg fik da tilbrage de fire timer sammen med usandsynligt mange mennesker (faktisk har jeg aldrig set så mange mennesker på udsalg før), der var næsten ikke plads til os alle sammen, hverken i butikkerne eller på fortovet. Eftersom jeg ikke helt fandt det, jeg ledte efter må jeg afsted igen på mandag i middagspausen, for jeg ved godt, hvor det skal findes, jeg behøver bare lige lidt held…

I vores lokale indkøbscenter er der en dyrehandel, hvor jeg tit har stået med næstengravhund-brush.jpg trykket op ad glasset, de sælger nemlig lille bitte små nuttede hundehvalpe, som ligger til udstilling i glasbure i vinduet. Jeg har ofte stået der, og tænkt hvor forfærdeligt og stressende det er at udstille dem på den måde, mens jeg har forsøgt at sende hundehvalpene telepatiske beskeder om, at de nok skal få det godt og snart komme ud af den stygge glaskasse. Engang var der faktisk en hund, som lignede Pingo på en prik, og hvis ikke det var fordi Fernández og jeg havde aftalt for lang tid siden, at hvis vi skal have et kæledyr, bliver det en guldfisk, så havde jeg Pingo Den Anden på stedet!

I går da vi var ovre og handle, så jeg noget der gjorde mig glad (og sikkert også hundevalpene). Efter lukketid blev alle hundene nemlig lukket ud af deres glasbure, og så fik de lov til at drøne rundt i butikken og snuse, lege, gnave, hoppe og løbe. Det var meget fortrøstningfuldt at se, at disse små nuttede væsener i det mindste kommer ud af de bure en gang imellem. Jeg er sikker på, at de ville blive super glade for en tur i det fri, men det her er bedre end ingenting indtil de bliver solgt til en forhåbentlig god ejer, som aldrig mere putter dem i et glasbur og udstiller dem til børn og sådan nogle som mig dagen lang.

6 thoughts on “Power shopping og hundehvalpe

  1. Det må være meget, meget nødvendigt, det du skal købe, når du tilbinger 9 timer i det lokale indkøbscenter og centrum!

Skriv et svar

