Mit barndomshjem…

… er solgt! Mine foraeldre har i flere aar ‘truet’ med at saelge huset, hvor jeg har tilbragt hele min barndom, men jeg har i princippet aldrig helt troet, at de ville goere alvor af det. Indtil fornylig, hvor ‘til salg’ skiltet fra den lokale maegler blev sat op lige uden for ligusterhaekken i VH. Jeg under uden tvivl mine foraeldre dette hussalg, nu skal der ske noget nyt, nedlaegning af amtet og pensionen maa have skabt helt nye visioner for fremtiden. Jeg er meget spaendt paa, hvad det indebaerer.

Men hold da op, hvor har jeg vaeret glad for at bo der. Jeg har haft den bedst mulige barndom, man kunne taenke sig. En lukket villavej sammenkoblet med en anden lukket villavej via en sti , Kruse-Draget som vi alle havde doebt vores superseje oase, fyldt med masser jaevnaldrende boern, som bare legede og legede. Naar jeg taenker tilbage paa ‘min tid’ paa Kruse-Draget, er det tanker fyldt med gode og sjove minder; gadefester, heksebygning og Skt. Hans, intense fodboldkampe og rundbold paa legepladsen, hvem der kunne bygge det sejeste Barbie-hus, det at gaa fra hus til hus og faa en is hvert sted, og ja… det allervigtigtste: masser af venner. Senere blev Barbie, boldspil og ispinde skiftet ud med fester og hyggeaftener i kaelderen i nummer 7, og det vigtigtste var nu, hvem der var alene hjemme, saa alle veninderne lynhurtigt kunne flytte ind og stable en fest paa benene. Det var tider…
Et eller andet sted er det en epoke, som er ved at slutte (maaske er den allerede sluttet for lang tid siden…), men jeg ved med sikkerhed, at de venskaber, som blev bygget paa Kruse-Draget ikke slutter med dette hussalg. De har nemlig allerede holdt til tidligere hussalg paa Kruse-Draget, og til veninder som flytter til andre dele af landet og verden.

Saa alt i alt er jeg meget fortroestningsfuld med hensyn til salget at mit fantastiske barndomshjem – rammerne er delvist vaek, men baggrunden er der stadig.

5 thoughts on “Mit barndomshjem…

  1. Ja, nu er det alvor. Nu starter den 3. alder i vores liv. For os er det ligeså mærkeligt, som for dig.Det er underligt at tænke på, at 30 år af vores liv skal pakkes i flyttekasser og endnu ikke vide, hvor de skal pakkes ud henne.

  2. Hej P.

    Hold da op hvor er det bare godt skrevet og rammer en lige i hjertet.
    Personligt har jeg aldrig boet på Bakke-draget, men veninderne derfra har jeg efterhånden haft i nogen tid og en ting er jeg overbevist om, vi vil altid være der for hinanden og støtte hinanden i dårlige tider, grine i gode tider osv.

    Knuzz

  3. Ja, så tuder vi altså her i København.

    Ikke så meget over hussalget(selvom det bliver underligt), men over det og den måde du skriver på.

    Hold kæft hvor har vi haft det godt og fået mange gode is!!!

    Men som du skriver så er det jo lige meget hvor i verden vi befinder os, vi har det jo stadig fantastisk sammen.

    Knus en tøs fra kruse-draget

Skriv et svar

