Er det bare mig, eller…

Jeg elsker at se fjernsyn, man kan vel sige at jeg er en ægte fjernsynsnarkoman. En enkelt svaghed i forhold til min afhængighed af fjernsyn er, at jeg altid falder i søvn til film. Det er komplet ligegyldigt, hvilket tidspunkt på døgnet filmen bliver vist, jeg falder i søvn (og folk der kender mig, ved, at den er sikker hver gang). Jeg har over tiden udviklet en evne til at sludre med i søvne, og lade som om jeg er vågen (ja, hvilken egenskab!). Jeg kan nævne uendeligt mange film, som jeg aldrig har set slutningen på. Ja, det er der sikkert mange der krummer tæer over, men jeg har prøvet alt, og jeg falder i søvn selvom jeg sidder op og ser fjernsyn, rundstyk det var ik med vanilie, filmelskere…

Her i Spanien ser jeg selvfølgelig også fjernsyn, men ikke så meget som før i tiden. Alting er synkroniseret, og det er bare ikke det samme at se en (halv) film eller serie (f. eks. Prison Break…) på spansk. Heldigvis er der nogle kanaler, som giver mulighed for at skifte til originalversionen, og det er jo fantastisk når jeg sætter mig til at se en halv film. Og så er billy-r-round.jpgder lige den her kanal, som viser amerikanske sitcom-serier på engelsk. Den er bare go’, men i går gik det op for mig, at jeg helt klart og uden tvivl er afhængig af fjernsyn, og det var denne kanal med til at afsløre.
Lad os bare sige, at de serier der bliver vist på denne kanal ikke er de nyeste på markedet, men de er jo på engelsk, og det forstaar jeg nu engang meget bedre end spansk, så det er det der tæller i den her vurdering. Det har resulteret i, at jeg nu følger med i ‘Doc’, en B-serie med selveste Billy Ray Cyrus i hovedrollen som Doc. Clint Cassidy, en læge fra Montana som arbejder på et hospital i New York City (hvilket plot!). Ja, Mr. Cyrus synger endda også alle sangene til serien. Af andre serier på denne fantastiske kanal kan nævnes vores allesammens Flipper, der er skam noget for alle.

Jeg skal vist til at på fjernsynsafvænning…

One thought on “Er det bare mig, eller…

  1. Det er ikke kun, når du ser film, du falder i søvn! Jeg kan nævne mange serier i fjernsynet, som bliver sendt om eftermiddagen, hvor du også falder i søvn (ligesom en vis anden person her i huset, når der sendes nyheder).

Skriv et svar

